sunnuntai 8. tammikuuta 2012

Hupi-hepan harjuretki

Hörökorva pihatiellä, aina valmiina lenkille. Ainakin jos jätetään mainitsematta se, että tänään jahtasin sitä tarhasta kiinni kymmenisen minuuttia...

Naapuritalon autotallin taakse oli ilmestynyt hevosia vaaniva kaivuri.

Vaaroja edessä. Vasemmalla postilaatikoita, pidemmällä vasemmalla epäilyttävää toimintaa (nainen nostaa lasta autosta pois) ja oikealla piha jossa on joskus ollut lapsia ulkona.

Takaa tulleet naapuritallin hiihtoratsastajat olivat hieman epäilyttäviä.

Tien ylityksessä täytyy olla tarkkana ja kuulolla!

Harjupolulla. Huomaa sinipäinen ratsastusreittiä merkkaava tolppa! Viime vuonna tosin kunta hienosti aurasi harjun parkkipaikan reitin päälle niin että ohi olisi päässyt vain pyörätietä tai hiihtolatua pitkin... Mutta ajatus on tärkein?

Pienen hölkkäpätkän jälkeen kirkkoharjun päällä. Aika hulppeat maisemat! Hupi tosin keskittyy tuijottamaan alhaalla harjumontusta mäkeä ylös kiipeäviä erittäin epäilyttäviä pulkkailijoita.

Kameran akku hyytyi kirpeässä pakkasessa mutta hetken lämmittely taskussa auttoi. Harju jäi kuitenkin jo taakse, puiden aukosta pilkottaa Tavelansuora ja asuinalue.

Tavelansuoran toisessa päässä. Hupin mielestä oltaisiin voitu laukata suora vielä kolmannenkin kerran päästä päähän!

Kotimatkalla, asuinalueella vaanii monta mörköä. Hupi on bongannut vasemmalla lepattavan pressunhelman. Tosin oikealla kuvan ulkopuolella vaaninut puupino oli myös huolestuttava.

Viimeinen pieni tienylitys. Huomaa ratsastusliikennemerkki, näitä on todistettavasti myös Ypäjän ulkopuolella! Tämä reitti (josta pääsee meiltä mm. maneesille) on pysynyt uusista omakotialuekaavoituksista huolimatta olemassa :)

Sininen hetki. Hörökorvaponi, kipakka pakkanen ja täysikuu. Täydellistä.

Hikinen mutta tyytyväinen Hupi tallissa lenkin jälkeen.

1. Moi! Ihana postaus :D

Se kirja on nimeltään Anatomian piirustusopas - Eläin ja se sisältää unkarilaisen András Szunyoghyn yksityiskohtaisia piirustuksia hevosen ja muutamien muiden eläinten anatomiasta. www.ullmann-publishing.com sieltä saattaa löytyä!

2. Ihania, tunnelmaa tihkuvia kuvia!